duckduck

Trump ułatwi sprzedaż TVN? „Chętnie widziałby w Polsce odpowiednik Fox News”

Reuters poinformował, że TVN Warner Bros. Discovery rozpoczął przygotowania do sprzedaży TVN. Choć po umieszczeniu stacji na liście spółek strategicznych, sprzedaż będzie trudniejsza, to inicjatywę polskiego rządu może storpedować prezydentura Donalda Trumpa w Stanach Zjednoczonych. Znawcy USA w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zauważają, że przyszłemu gospodarzowi Białego Domu znacznie bliżej do Viktora Orbána niż Donalda Tuska. 

TVN idzie pod młotek. Ile dostanie Warner Bros. Discovery?

Warner Bros. Discovery zaczął przygotowania do sprzedaży grupy TVN - podał Reuters. Potencjalni oferenci zestaw informacji mają dostać na początku przyszłego roku.

Rusza sprzedaż TVN. Szefowa uspokaja pracowników

Warner Bros. Discovery zaczął przygotowania do sprzedaży grupy TVN. - Z każdej zmiany wychodziliśmy mocniejsi - podkreśliła w mailu do pracowników Katarzyna Kieli, szefowa polskiego nadawcy.

"Hotel Paradise" z nową prowadzącą

Hit Siódemki "Hotel Paradise" będzie miał nową prowadzącą. Klaudię El Dursi w dziesiątej edycji zastąpi Edyta Zając, która była już gospodynią "True Love".  

Tak się ogląda lewicowy program w Kanale Zero. Zaskoczeni?

Program „Lewe skrzydło” Jakuba Dymka w Kanale Zero może liczyć zwykle na 100 tysięcy - 300 tysięcy wyświetleń w przypadku każdego odcinka. Dziennikarz prowadzi także inne formaty w projekcie Krzysztofa Stanowskiego.  

Serwis Max zastąpi inną usługę streamingową

Platforma Max, należąca do koncernu Warner Bros. Discovery zadebiutuje w Turcji wiosną 2025 roku. Zastąpi serwis streamingowy BluTV z treściami wideo na żądanie i kanałami telewizyjnymi, który amerykańska firma przejęła pod koniec 2023 roku.

Lokalny kanał informacyjny podzieli los TVN Warszawa

Lokalny kanał BFM Paris Île-de-France w ciągu najbliższych sześciu miesięcy zakończy nadawanie. Stołeczna stacja przynosi bowiem straty. 27 dziennikarzy i 5 pracowników z działu reklamy może przenieść się do innych kanałów newsowych BFM we Francji. 

Jakie są szanse na drugi sezon „Pingwina” od Maxa?

Colin Farrell wcieli się w postać Pingwina w nadchodzącej kontynuacji filmowego „Batmana” według pomysłu Matta Reevesa. Aktor grał już wcześniej złego rycerza z Gotham w filmie „Batman”. Akcja serialu „Pingwin” rozgrywa się tydzień po wydarzeniach z filmu i opowiada losy tytułowego Oswalda „Oza” Cobblepota i historię jego dojścia do władzy w przestępczym półświatku miasta. Widomo już, że trwają rozmowy na temat drugiego sezonu serialu Maxa.

Walka Fury - Usyk 2. Gdzie oglądać transmisję, ile kosztuje PPV?

Druga walka Tyson Fury - Ołeksandr Usyk zaplanowana 21 grudnia wieczorem. Gdzie ją oglądać? Ile kosztuje dostęp? Transmisja będzie na platformie DAZN.

Jacek Kurski wraca do mediów. Będzie komentował politykę

Były prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski w styczniu zacznie współpracę z telewizją wPolsce24 (Fratria). Będzie komentował wydarzenia polityczne.

Zmiany w TV Trwam. Odpowiedź na Republikę i wPolsce24?

Telewizja Trwam, która walczy o podobnego widza, co Republika i wPolsce24, wprowadziła ostatnio nową czołówkę, oprawę graficzną i muzyczną do „Informacji dnia”. Serwisy informacyjne stacji fundacji Lux Veritatis są teraz prowadzone w wirtualnym studio. Internauci zauważyli, że motyw muzyczny przypomina stosowany przez TVP3 Gorzów Wielkopolski.

Agencja przygotowała ranking, którego jest zwycięzcą. "To co robicie jest po prostu obrzydliwe"

Poznańska agencja digital marketingowa Verseo przygotowała ranking polskich agencji SEO/SEM. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że to właśnie ona została jego zwycięzcą. Branża nie zostawiła na niej suchej nitki. “To co robicie jest po prostu obrzydliwe” - skomentował Piotr Bydłowski, współwłaściciel i CGO ICEA. 

Dodatkowa usługa w aplikacji Maxa

Od 19 grudnia użytkownicy serwisu Max posiadający profile w kategorii wiekowej „dorosły” otrzymują powiadomienie w aplikacji, które umożliwi im dostęp do ich indywidualnego przeglądu roku – Max Rewind. To spersonalizowane podsumowanie historii oglądania oraz trendów obserwowanych w społeczności użytkowników platformy podczas ostatniego roku.

Winna tradycja. Procenty to najgorsze prezenty (nie tylko dla dziennikarzy)

Święta to czas prezentów i to jest bardzo miłe. Mniej miłe bywają zawartości paczek, które trafiają dziesiątkami do dziennikarzy ze wszelkiej maści firm, agencji marketingowych i PRowcyh. Świąteczne winko czy whisky to dla wielu osób problem, nie uroczy podarek. Czas na refleksję, czy procentowe podarunki to kwestia starych przyzwyczajeń, czy czegoś innego. 

Były dziennikarz TVN24 pozwał Rafała Ziemkiewicza

Piotr Czaban, dziennikarz i aktywista, poinformował, że pozywa Rafała Ziemkiewicza. Sprawa ma dotyczyć sugestii o jego rzekomych kontaktach z rosyjskim szpiegiem Pawłem Rubcowem. Czaban zbiera pieniądze na prawnika na Patronite.  

Hit czy kit? Oceniamy TVP rok po wielkich zmianach. Jest dużo lepiej, ale...

To już rok od wielkich zmian w Telewizji Polskiej. Jak wypada obecna ekipa na tle tej z czasów Jacka Kurskiego? - Mimo szeregu moich zastrzeżeń do dzisiejszej TVP uważam, że ciężko nie zauważyć poprawy - mówi Wirtualnemedia.pl Patryk Słowik z WP. Krytykę budzą niektóre programy publicystyczne. 

Telepolis na nowo. „Wajcha priorytetów w kierunku jakości”

Serwis technologiczny Telepolis.pl, kilka miesięcy temu przejęty przez Online Venture, ruszył w nowej odsłonie. Szef Online Venture Sebastian Felkner ogłasza „przesunięcie wajchy priorytetów w kierunku jakości”.

Podatki rozliczymy w aplikacji mobilnej. Nowy pomysł ministerstwa

Podatki za rok 2024 będzie można rozliczyć w aplikacji mobilnej – zapowiedział szef Krajowej Administracji Skarbowej i wiceminister finansów Marcin Łoboda. W ciągu kilku miesięcy dostęp do e-Urzędu Skarbowego będzie możliwy w aplikacji. 

W piątek agencja Reuters, powołując się na cztery osoby zbliżone do sprawy, podała, że Warner Bros. Discovery przy procesie sprzedaży grupy TVN współpracuje z bankiem inwestycyjnym JPMorgan. W ostatnich tygodniach JPMorgan skontaktował się z firmami potencjalnie zainteresowanym kupnem polskiego nadawcy. Na początku przyszłego roku mają one otrzymać zestaw szczegółowych informacji o grupie TVN.- Przy analizowaniu sprzedaży TVN będziemy priorytetowo traktować jego status jako niezależnego nadawcy informacyjnego - przekazał rzecznik koncernu. Według dwóch źródeł Reutersa grupa TVN może zostać wyceniona na ponad 1 mld euro. Szefowa TVN: niezależność dziennikarska się nie zmieniDo doniesień o rozpoczęciu procesu sprzedażowego odniosła się Katarzyna Kieli, prezeska TVN oraz president i managing director Warner Bros. Discovery w Polsce, w mailu skierowanym do pracowników firmy. Przypomniała, że sprzedaż części swoich aktywów była rozważana przez koncern od kilku miesięcy.CZYTAJ TEŻ: Sprzedaż TVN trudniejsza? KRRiT: To niezgodne z Konstytucją- Czy do takiej sprzedaży dojdzie, jeszcze nie wiadomo. Co wiadomo, to że do potencjalnych inwestorów zostanie rozesłana informacja dotycząca naszego biznesu - potwierdziła.W lipcu br. „Financial Times” donosił, że Warner Bros. Discovery przygotowuje plan podziału. Osoba zaangażowana w te plany powiedziała jednak, że choć taki podział początkowo wyglądał „atrakcyjnie na papierze, stworzyłby bardzo poważne wyzwania operacyjne”, np. dotyczące praw do transmisji sportowych albo określania, co i kiedy trafia do tradycyjnej telewizji, a co do streamingu. „W najlepszym przypadku będziemy mieli do czynienia z wieloletnimi wyzwaniami prawnymi” - stwierdziła.W grze ma być również sprzedaż części aktywów koncernu. W sierpniu „Financial Times” informował, że firma rozważa zbycie grupy TVN lub swoich spółek produkujących gry wideo. Dlatego koncern myśli o sprzedaży grupy TVN lub biznesu gier wideo.CZYTAJ TEŻ: Władze USA dają Tuskowi prztyczka ws. ochrony TVN? „Nie można nadużywać tego do polityki krajowej”Kieli w mailu zwróciła uwagę, że TVN już kilka razy zmieniał właściciela. - Z każdej zmiany wychodziliśmy mocniejsi. Razem przeszliśmy przez ostatnie, bardzo trudne lata i niezależnie od tego, czy do zmiany właściciela dojdzie czy nie, chciałabym żebyście mieli wszyscy pewność, że zarówno ja, jak i cały polski management jesteśmy razem z Wami. I tym razem przejdziemy przez to jeszcze mocniejsi - podkreśliła.Zapewniła też, że niezależność dziennikarska pozostanie dla nadawcy kluczowa. - Oprócz tego, że jest to fantastyczna firma, z fantastycznymi pracownikami, to wartości którym wszyscy hołdujemy, na czele z niezależnością dziennikarską, są naszym trwałym fundamentem. I to się nigdy nie zmieni - stwierdziła.TVN w amerykańskich rękach od dekady Grupa TVN weszła w skład koncernu Discovery na początku 2018 roku, gdy ten sfinalizował przejęcie za 14,6 mld dolarów Scripps Networks Interactive, poprzedniego właściciela (od połowy 2015 roku) polskiego nadawcy.Grupa kapitałowa TVN ma w ofercie 12 stacji telewizyjnych (TVN, TVN7, TTV, TVN24, TVN24 BIS, TVN Style, TVN Turbo, HGTV, TVN Fabuła, TVN International, TVN International West, TVN International Extra) i grupa serwisów internteowych (na czele z TVN.pl i TVN24.pl). Do grupy kapitałowej oprócz TVN należy przede wszystkim 100 proc. udziałów brokera reklamowego TVN Media i spółki Stavka nadającej TTV oraz 32 proc. akcji Canal+ Polska.>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketinguW 2023 roku grupa TVN zwiększyła przychody o 5 proc. do 2,25 mld zł, a przy znacznie słabszym wzroście kosztów jej zysk netto poszedł w górę z 331,8 do 419,7 mln zł. Nadawca zatrudnia 2,4 tys. pracowników.W Warner Bros. Discovery cięcia i reorganizacjaW zeszłym tygodniu Warner Bros. Discovery ogłosił, że w swojej strukturze wyodrębni dwa główne segmentyobejmie kanały tv, m.in. te z portfolio grupy TVN. Natomiast w drugim pionie znajdą się wytwórnie produkujące filmy, seriale i gry wideo oraz platformy streamingowe, na czele z Maksem.Koncern wskazał w komunikacie, że każdy z tych obszarów ma inne cele operacyjne i strategiczne. Segment telewizyjny będzie skupiał się na osiąganiu jak najwyższej rentowności i przepływów pieniężnych, co ma pomóc w zmniejszaniu zadłużenia. Natomiast pion ze streamingiem i wytwórniami ma na celu dalszy wzrost oraz wysokie zwroty z inwestycjiNa reorganizację zgodziła się rada dyrektorów koncernu (to odpowiednik rady nadzorczej w polskich firmach). Zmiany mają zostać wprowadzone do połowy przyszłego roku. Szef koncernu David Zaslav zaznaczył, że nowa struktura pozwoli Warner Bros. Discovery lepiej wykorzystywać „strategiczne możliwości pojawiające się na ewoluującym rynku mediów”.CZYTAJ TEŻ: W TVN nie mogą spać spokojnie. “Nowa strategia Warner Bros. osłabi TVN”Warner Bros. Discovery koszty redukuje od dwóch lat, mocno ograniczył m.in. produkcję HBO w części krajów europejskich (także w Polsce), a na początku ub.r. sprzedał właścicielowi SkyShowtime pakiet serialu (m.in. „Warszawiankę” z Borysem Szycem). Przeprowadzono też zwolnienia, o ich ostatniej fali, obejmującej ok. tysiąca pracowników, informowaliśmy w połowie lipca br.Ile Warner Bros. Discovery zarabia w telewizji, streamingu, z filmów i gier Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej Najnowsze wydanie - 2024.12.20 Wydania archiwalne Wyślij W trzecim kwartale 2024 roku Warner Bros. Discovery wypracował 9,62 mld dolarów przychodów, o 4 proc. mniej niż rok wcześniej. Bez wpływu zmian kursów walut spadek wyniósł 3 proc.To skutek przede wszystkim sporo niższych wyników pionu wytwórni filmów i gier wideo, którego przychody latem ub.r. wywindowała premiera „Barbie”. W zeszłym kwartale „Beetlejuice” i „Twisters” nie zgromadziły podobnej widowni, przez co wpływy z kin skurczyły się o 40 proc. Przychody z gier wideo zmalały natomiast o 31 proc. (latem ub.r. dobrze sprzedawał się „Mortal Kombat 1”), za to te z dystrybucji telewizyjnej podskoczyły o 30 proc. (przed rokiem osłabiły je strajki scenarzystów i aktorów).Łączne przychody segmentu wytwórni zmalały o 17 proc. do 2,68 mld dolarów. Przy dużo słabszym spadku kosztów ubyło prawie 60 proc. zysku na poziomie skorygowanej EBITDA - zmalał z 727 do 308 mln dolarów.Ponad połowę biznesu Warner Bros. Discovery stanowią tradycyjne stacje telewizyjne, m.in. te należące do przejętej w 2018 roku grupy TVN. W zeszłym kwartale segment telewizyjny wypracował wzrost przychodów o 3 proc. do 5,01 mld dolarów, o czym przesądziły transmisje z letnich igrzysk olimpijskich.Wpływy ze sprzedaży treści poszybowały w górę z 215 do 833 mln dolarów, a zdecydowaną większość tego wzrostu (578 z 618 mln) przypadło na sublicencje do pokazywania igrzysk.CZYTAJ TEŻ: Spółka TVN znów ma prezesaIgrzyska zmniejszyły też spadkową dynamikę przychodów reklamowych (o 13 proc. do 1,49 mld dolarów). Napędza ją natomiast sytuacja w USA i Kanadzie, gdzie nastąpił spadek o 21 proc.W Ameryce Północnej maleje też rynek płatnej telewizji: w zeszłym kwartale liczba jej klientów korzystających ze stacji Warner Bros. Discovery zmalała o 9 proc. (2 pkt proc. wynika ze sprzedaży kanałów regionalnych AT&T SportsNet) przy wzroście średnich opłat od operatorów o 5 proc. W efekcie przychody z dystrybucji zmniejszyły się o 8 proc. do 2,6 mld dolarów.Igrzyska to dla koncernu nie tylko zarobek. Koszty ich transmisji w całym br. sięgnęły 663 mln dolarów, przez co w zeszłym kwartale koszty uzyskania przychodów poszły w górę o 21 proc. (bez sprzedaży AT&T SportsNet wzrost byłby o ok. 7 pkt proc. wyższy).Natomiast skorygowany zysk EBITDA zmalał o 12 proc. do 2,11 mld dolarów. 65 mln dolarów spadku wynika z obsługi igrzysk.Zdecydowanie wzrostowy kwartał ma natomiast za sobą segment streamingowy Warner Bros. Discovery. Jego wpływy zwiększyły się o 8 proc. do 2,63 mld dolarów, z czego sprzedaż subskrypcji - o 6 proc. do 2,32 mld. Wynika to ze wzrostu liczby subskrybentów (w pierwszym kwartale br. platforma Max pojawił się w Ameryce Południowej, a w drugim w wielu krajach Europy, m.in. Polsce) oraz podwyższania cen.CZYTAJ TEŻ: Player przywrócił pakiet z kanałami TV. Wcześniej odsyłał do MaxCoraz popularniejszy jest tańszy pakiet Maksa z reklamami przy treściach. W efekcie przychody reklamowe podskoczyły ze 138 do 205 mln dolarów.Z kolei koszty uzyskania przychodów zmniejszyły się o 5 proc. do 1,78 mld dolarów, zaś wydatki ogólne, administracyjne i sprzedażowe poszły w górę o 26 proc. do 569 mln, bo trzeba było promować Maksa po wejściu do kolejnych krajów oraz transmisje z igrzysk na platformach streamingowych w Europie.Mimo to kwartalny skorygowany zysk EBITDA pionu streamingowe wzrósł prawie trzykrotnie - ze 111 do 289 mln dolarów.Na koniec września br. z platform streamingowych koncernu korzystało 110,5 mln użytkowników, wobec 103,3 mln na koniec czerwca. Prawie cały wzrost nastąpił poza USA i Kanadą, gdzie liczba subskrybentów poszła w górę z 50,8 do 57,9 mln.To klienci przede wszystkim Maksa (przez kwartał ich liczba zwiększyła się o 7,2 mln), przy czym na niektórych rynkach działają jeszcze platformy discovery+, HBO i HBO Max.W USA i Kanadzie średni przychód subskrybenta wzrósł rok do roku z 11,29 do 11,99 dolara, zaś na innych rynkach - z 3,98 do 4,05 dol.Pierwszy zysk netto po fuzji, 41 mld dol. długuSkorygowany zysk EBITDA Warner Bros. Discovery wyniósł w zeszłym kwartale 2,41 mld dolarów. To 19 proc. mniej niż przed rokiem. Wolne przepływy pieniężne poszły w dół z 2,06 mld do 632 mln dolarów.Za to zysk operacyjny koncernu zwiększył się r/r z 97 do 281 mln dolarów, a wynik netto - z 407 mln dolarów straty do 141 mln zysku. Firma osiągnęła pierwszy kwartalny zysk netto od sfinalizowania w kwietniu 2022 roku fuzji Discovery i WarnerMedia.W całym 2022 roku strata netto koncernu sięgnęła 7,3 mld dolarów, w 2023 roku - 3,08 mld, a w pierwszej połowie br. - aż 10,98 mld. Najmocniej w dół rentowność ciągnęły trzy kategorie wydatków: obsługa zadłużenia (firma w 2022 roku na odsetki przeznaczyła 1,78 mld dolarów, w ub.r. - 2,22 mld, a w pierwszej połowie br. - 1,03 mld), restrukturyzacja (w 2022 roku kosztowała 3,76 mld dolarów) oraz odpisy (w drugim kwartale br. sięgnęły aż 9,4 mld dolarów, dotyczyły głównie pionu telewizji linearnej).Za to w zeszłym kwartale wydatki związane z restrukturyzacją wyniosły jedynie 9 mln dolarów (rok wcześniej: 269 mln), koszty odsetkowe zmalały r/r z 574 do 494 mln), a dodatki wynik z podatku dochodowego wzrósł ze 125 do 319 mln.Na koniec września br. zadłużenie brutto Warner Bros. Discovery sięgało 40,7 mld dolarów. Jego średnia zapadalność to 13,6 roku, a roczne oprocentowanie - 4,7 proc. W zeszłym kwartale spłaciła 0,9 mld dolarów części kapitałowej.Z drugiej strony koncern miał 3,5 mld dolarów zasobów gotówkowych, a wskaźnik zadłużenia netto do zysku EBITDA z minionych 12 miesięcy wynosił 4,2.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *